Marketing na sociálních sítích
Facebook, Google+, Twitter
Toto jsou v současnosti 3 nejrelevantnější sociální média pro české uživatele. Počty českých uživatelů těcho sociálních sítí:
- Facebook: 3,6 milionu čechů (květen 2012, zdroj)
- Google+: přes 300 tisíc (leden 2012, zdroj)
- Twitter: 100 tisíc vč. Slováků (červen 2012, zdroj)
Proč mít firmu na sociální síti?
Uživatel může označit, že mu Vaše stránka líbí: na Facebooku "Líbí se mi", na Google+ "Přidat do kruhů" a Twitteru "Follow". Pokud to někdo udělá, začnou se mu na jeho úvodní stránce zobrazovat novinky nejen od kamarádů, ale i od stránek, které se mu líbí. Aby se uživatel v té změti novinek od stovek kamarádů a stránek vyznal, sociální síť mu obvykle filtruje obsah podle toho, co by se mu mohlo líbit. Za zajímavý obsah je pokládán např. ten, který se líbí kamarádům daného uživatele.
Pokud tedy získáte fanouška/kamaráda/... Vaší stránky, můžete mu kdykoli v budoucnu doručovat Vaše sdělení. Ať už se bude jednat o nový produkt, slevové akce nebo jen zajímavé informace, uživatel si spojí pozitivní pocity s Vaší firmou.
Jak zaujmout svojí firemní stránkou?
Nejdříve je třeba pochopit, jak sociální sítě fungují.
Informace se na sociálních sítích šíří jinak než na jiných stránkách internetu. Vytvořit si klasickou webovou stránku, publikovat na ní obsah a přimět kamarády, aby si ji prohlíželi, je poměřně složité. Ale na Facebooku a dalších sociálních sítích to může udělat každý, velmi jednoduše a zadarmo.
Uživatelé rádi tvoří, sdílí a čtou zajímavý obsah. Sdílejí mezi sebou zábavná videa a obrázky, dávají najevo obdiv k určitým produktům nebo značkám, nebo sdílejí hodnotné informace. Klíčem k úspěchu je publikovat na sociální síti takový obsah, který by zajímal uživatele. Pokud bude velmi zajímavý, budou ho lidé sami sdílet a Vaše fascinující sdělení se bude šířit jako lavina. Přijít s fascinujícím sdělením se jen tak nepovede, ale lze téměř u jakékoli firmy tvořit obsah, na který budou nějakcí uživatelé reagovat.
Takže vytvořit Facebook/Google+/Twitter stránku. A co dál?
Většina začínajících firem vytvoří facebookovou stránku, na které se ale nic neděje. Pokud na ní není žádná aktivita, pak stránka nikoho zajímat nebude a nebude mít tedy smysl.
Zde je několik tipů, jak udělat firemní Facebook stránku zajímavou:
- Publikujte nový obsah ideálně několikrát za týden. Několikrát za den by už bylo příliš, nejste-li zpravodajský server.
- Informujte o nových produktech a službách.
- Psát můžete i o dění ve Vašem oboru.
- Odhalujte dění v zákulisí Vaší firmy pomocí statusů, fotek či videa. Lidé milují pohled do zákulisí! Ani při tom nemusíte vyzrazovat obchodní tajemství, publikovat se dá leccos.
- Foťte Vaše klienty, dávejte fotky na sociální sítě a označujte je. Klientů se zeptejte, zda jim to nevadí.
- Odpovídejte na zprávy, které Vám uživatelé napíší. Zní to banálně, ale pokud na Facebook nebudete chodit často nebo si nebudete těchto zpráv všímat, přicházíte o potenciální zákazníky.
Jak tedy začít?
Můžete začít hned a to vytvoření firemní Facebookové stránky. Nikoli uživatele, který má místo jména název Vaší společnosti!
Nebo pro spolehlivější výsledky nás kontaktujte. Provedeme úvodní zaškolení, necháme Vás starat se o Vaši firemní stránku a průběžně budeme dohlížet na stav Vaší firemní stránky a navrhovat vylepšení.